Sunday 4 December 2011

Story Of The Day ( 17 )

   Minggu ni pada aku takde apa yang menarik sangat.Isnin sampai rabu takde apa yang berlaku yang boleh membuatkan aku terexcited nak cerita kat sini. Cuma yang membuatkan aku seronok bila aku masak something yang di request by adik-adik aku atau mak ngan abah aku yang request. 
   Disebabkan aku suka memasak , macam - macam benda aku masak dalam cuti sekolah ni. Ye laa,, cuti sekolah jer yang aku boleh buat macam2 , terutamanya memasak. kalau dok sorang macam kat pasir salak tu,, takde maknanyer aku nak masak beria. Aku la yang masak , aku jugak la yang makan.
   Tapi bila balik ipoh,, macam satu kepuasan untuk aku , bila aku masak , adik2 aku semua makan beria. Sebab tu la aku tak kisah nak masak apa pun. Sekarang bertambah satu lagi kegilaan aku yang tak boleh nak dielakkan. Gila tangkap gambar makanan yang aku masak dan boh kat dalam pesbuk. Entah sejak bila benda ni jadi aku pun tak tau,, yang pastinya aku cukup suka tangkap gambar , pos kat dalam pesbuk and then tag kat kengkawan aku ngan sedara mara aku.. 
   Nak tunjuk pandai masak?? takde maknanya,,, yang aku masak tu bukan sedap beno macam chef masak pun.. benda bodo2 je yang aku masak.Tapi yang sebenornya suka baca komen dari adik - adik sepupu aku yang tak dapat merasa benda yang aku masak. Aku kan suka menyakat dan mengusik adik2 sepupu aku. 
   Itulah benda yang paling seronok untuk aku buat,, hehehe!!! Nak2 pulak yang lama dah tak balik ke kampung tu,, haaa ,,, yang tu yang paling best untuk diusik,, kekeke!! Tapi yang paling tak tahan bila Pak Ndak aku yang tak penah komen kat pesbuk aku ,, tetiba jer komen tang gambar popia goreng yang aku masukkan tu ,, buat aku terkejut beruk ,, beruk pun tak terkejut cam aku nih!!! Apa lagi kecoh satu rumah la aku,, siap panggil mak aku suruh dia baca lagi..hahaha!!  
   Satu ayat yang aku suka guna kat adik2 sepupu aku ialah ayat ni.. "saja nak kasi jeles " ,, kekeke!! Itu semua adalah umpan untuk suruh deme semua balik kampung sebenornya.. Aku adalah jenis orang yang suka berkumpul ngan sedara mara aku,, terutamanya ngan adik beradik sebelah mak. 
   Entahlah,, mungkin sebab aku dilahirkan didalam keluarga yang besar membuatkan aku selesa bila berada ngan sedara mara aku sendiri and even ngan kawan2 pun aku mudah menyesuaikan diri aku.. Memang kami dikira rapat antara adik2 sepupu..kalau tak dengan telepon ( selalu mak yang suka tepon ) aku berhubung ngan pesbuk lerr apa lagi,, pada aku itu sahaja caranya untuk aku berhubung ngan deme sebab aku tak suka pakai tepon ,, abih kredit woooo,, hehehe!! kedekut la pulok,, bukan kedekut yang benornya maleh nak topup jer,, kekeke!! 
   Bila ika adik aku buat family group kat fb,, bertambah la aku suka untuk menyampaikan mesej2 daripada penaja ( siapa lagi,, mak aku ler ) kepada sepupu sepapat and mak - mak sedara aku.. Ni tadi satu family mak sedara aku datang ke rumah.. nak tau detail baca kat pos 16,, awal2 pagi aku masukkan pos pasal deme. Bila mak dah jumpa ngan adiknya iaitu makjang aku,, aku pulak jumpa ngan adik sedara aku mardiha yang dah lama aku tak jumpa dan adik2 aku yang lelaki jumpa pulak sepupu yang sama lelaki,, kome boleh bayangkan tak apa yang jadi?? Haaaa,,gegak gempita lerr umah aku,, nak2 pulak pakjang aku yang hepi go lucky tu bercerita,, ketawa tak hengat laa kitaorang nih,, ni la akibatnya kalau jumpa sekali sekala,, kekeke!! 
   Memang happening giler kat umah aku ari nih.. tapi sayangnya kakngah tak dapat nak join sekali pasal dia keja kot ari ni..so tak dapat la nak jumpa makjang and the family.. Tadi aku siap ambik semua gambar deme,, tengah makan ada,, tengah menyuap ada dan yang paling penting gambar makanan tu mesti ada,, hehehe!! Masuk dalam pesbuk and tag pada sedara mara aku,, kekeke!! 
   Belum sempat masuk tengahari,, deme pun bertolak ke batu kurau untuk anta adik sepupu aku yang dua orang tu ke sekolah tahfiz,, aku pun tak pasti untuk apa,, tapi rasanya ada kem mendalami ilmu Al - Quran kalau tak silap aku..
   Hmmm,, ari khamis yang lepas,, aku kena jumpa pakar pemakanan sekali lagi kat Hospital Besar Ipoh.. Kalau tak silap aku ini kali ketiga aku jumpa Miss Ti tu.. Masa sampai dia memang ada kat dalam biliknya so aku terus masuk. First thing kena buat ,, ambik berat badan,, huhh!! macam yang aku jangkakan ,, tak naik  dan tak turun2 berat badan aku. 
   Aku jadi down sangat2,,tak tau nak aku bayangkan tahap kehampaan aku. Nak kata aku tak exercise,, tiap kali buat training ngan bebudak kat sekolah aku join sekali lari ngan deme. Aku sembang ngan Miss Ti tu tentang cara aku makan.. dia kata waktu makan aku yang tak menentu tu yang buat berat badan aku tak berubah. 
   Yalah,, aku ni jenis makan tak ikut waktu yang betul,, makan tengahari lambat,, malam pulak kadang makan kadang tak..kalau aku rasa lapar aku makan,,kalau tak lapar aku tak makan,, tu yang miss ti tu kata tak betul tu.. dia suruh gak aku usaha untuk betulkan waktu makan aku tu.. ni tengah usaha la ni nak ubahkan..kot2 la mau turun sikit berat badan aku.
   Kalau nak ikut BMI yang betul , berat aku sepatutnya 60 kilo jer,,ni sekarang 122 kilo,, huhuhu!! 72 kilo tu wehh nak dihilangkan.. nak turun sekilo pun jenuh,, ini kan pulak 72 kilo,,adeiiii!!! Takper kakyong,, takper,, kita usaha ekk!!  ( ni namanya nak menyedapkan ati yerr ,, :) ) chayok ,,, chayok!!!hehe!! 
   Lepas balik dari hospital ,, aku singgah kat bank rimau tu haa..apa lagi nak melunaskan bayaran untuk novel2 yang aku order la,, kat RM 500 terbang duit aku.. mak aku tak tau nihh,, kalau dia tahu mampos aku,, tapi tak lama lagi kompom tau punyer pasal aku soh pembekal novel aku anta  buku2 tu kat umah aku kat ipoh nihh..ni namanya penyakit yang aku tempah sendiri ekk!! abih kalau tak ke ipoh takkan aku nak soh deme anta kat pasir salak?? tak lalu aku nak ulang alik kesana jer semata2 nak ambik buku. tak koje dek aku...lagipun aku tengah cuti kannn??hehe!! 
   Dalam hari yang sama jugak,, something happens between me and him... jangan nak pikir lain ekkk,, bukannyer kapel2 nihh.. tapi ada sesuatu yang dia buat yang menyentuh hati dan perasaan aku. Macam biasa aku bertegur sapa ngan dia di dalam fb ,, tanya khabar macam biasa laa,,tanya itu tanya ini...pastu ngan tak semena - mena tetiba dia cakap dia nak pergi ke rumah kakak dia , ada kenduri kawin anak sedaranya . 
   Dan katanya lagi malam ni mungkin dia tak online atau pun mungkin akan online kat umah kakaknya kalau sempat. Bila dia nak pergi dah, siap bagitau kat aku dulu " k,, saya pergi dulu yer ",, lepas aku balas "ok,, hati2 yer" baru dia dia ofline.. 
   Sebelum ni tak penah pun dia nak bagi tau apa2 kat aku,, tetiba terus jer offline takde pun nak kata bye ke apa ker,, tapi petang tu lain pulak.. itu la yang menyentuh hati aku.. Aku mesej ngan aini..aku tanya apa maknanya bila lelaki yang kita tau takkan buat camtu tetiba buat gitu kat kita,, Aini cakap itu tandanya kak mas ada kepentingan buat dia.. 
   Ayat itu la yang buat aku berada didalam maze yang berselirat sampai aku tak dapat cari jalan keluar. aku sendiri tak faham hati aku sendiri.. Aku rasa hepi sangat tapi dalam masa yang sama aku rasa macam tak percaya pun ada.. kekadang aku rasa mcm semua ni adalah satu mimpi yang berpanjangan walupun hakikatnya aku tau tak seindah mimpi yang terbayang dalam kepala otak aku. 
   Mungkin aku sendiri mengalami keadaan unsecured dek kerana fizikal aku. Mungkinkah kerana ini baru pertama kali aku membuka hati aku untuk seorang lelaki yang belum pasti akan menjadi pelengkap hidup aku,, aku sendiri pun tak pasti,,hmmm!!! Yang pastinya,, hanya ayat tunggu dan lihat sahaja yang boleh meredakan segala gundah gulana yang bermukim di hati. 
   Semalam aku menerima satu mesej yang kukira membuatkan muka aku merah la jugak.. bukan dari dia tapi dari seseorang yang sangat aku hormati dan sayangi seperti kakakku sendiri.. Kak Aishah bagi mesej dalam pesbuk,, dia tanya adakah aku sedang dilamun cinta kerana dalam firasatnya dia merasakan begitu. 
   Pertanyaan ini la yang mengundang rasa malu2 rimau kat dalam diri aku. lantas aku membalas pertanyaannya dengan pertanyaan juga,, apa yang membuatkan kak ecah rasa mas dah jatuh cinta?? dan dia membalas sebab akak baca blog mas ,, ayatnya berbunga2 gitu... Adeii,, rupa2nya ada gak orang yang aku tak sangka akan baca blog aku..huhuhu!! Aku tak tau nak cakap apa,, so the best thing to do is to be silence since i dont know what to say,, :)
   Buat masa ni,, ini jer laa yang boleh aku tulis untuk tatapan kome semua.. soooo... lotss of loveee my blogggyyy ,,, mmmuuuaaaaahhh!!!!! 
( ^ _ ^ )

No comments:

Post a Comment