Saturday 17 December 2011

Story Of The Day ( 19 )

Di awal pagi hari ini aku menerima satu link lagu nasyid nyanyian kumpulan inteam dari si dia yang aku tak sangka akan membuatkan jantungku hampir2 tidak berdenyut dek kerana terkejut,,bila ku teliti,,ku dalami,,ada maksud tersirat yang tersembunyi di sebalik link yang kuterima,,nak ku huraikan sungguh aku tak pandai,,bila ku amati semula liriknya,,secara automatis bibirku mengukirkan satu senyuman yang panjang,, mungkinkah akan terbit sesuatu dalam setiap kata yang kuterima,,entahlah,, yang pasti hatiku seluruh jiwa dan ragaku amat menghargai apa yang cuba disampaikan olehnya,, mungkin orang akan mengatakan aku yang perasan lebih2,, biarlah kerana keindahannya hanya aku yang mengerti,, (^_^)    
 
Bisikan Nurani

Lautan kematian ombak
Tenang pantai tiada terusik
Begitu tasik hatiku
Sejak kehadiranmu
Betapa aku hargai
Anugerah syurga di dunia
Doa kudus aku panjatkan
Semoga dirahmati
Telahpun kusyukuri
Didalam hidup ini 
Cinta suci kurniaan Ilahi
Kejernihan wajahmu 
sempurna pada pandanganku
Kau kirana 
keturunan terpilih
Disanjung serta dihormati
Kau permata
kesederhanaanmu mengecap 
kekayaan dunia
Kau mestika
Ketaqwaan dirimu itu yang merantai jiwaku
Bukan aku memuji apalagi memuja
Salahkah ku kagumi perhiasan duniawi
Telahpun kusyukuri di alam hidup ini
Cinta suci kurniaan Ilahi
Bisikan nuraniku engkaulah pilihanku
Akanku pertahankan amanah suci ini

2 comments:

  1. akak suka sangat lagu ni..senikata dia indah. kalau dia memang betul2 bermaksud bagi lagu ni pada mas..alangkah indahnya...

    ReplyDelete
  2. entahlah kak,,saya pun tak pasti apa sebenarnya tujuan dia bg lagu ni,,tapi apapun satu jer yang mas pasti,,i'm slowly falling in love (^_^)

    ReplyDelete