Saturday 17 December 2011

Story Of The Day ( 18 )

   Tepat jam 12 malam aku mula menaip kat blog aku nihh,,walaupun pada masa ini aku boleh dikategorikan dalam keadaan yang sedang mengantuk tetapi entah kenapa malam ni aku nak juga update blog aku nih..
   Tiada kata yang dapat aku susunkan dengan indah disini kerana terlalu banyak untuk diceritakan dan banyak untuk diluahkan.Hampir dua minggu aku menyimpan segala cerita dalam kotak memoriku,,bukan tidak mahu diluahkan tetapi kekangan masa yang menyebabkan aku terpaksa menyisihkan seketika blog kesayanganku ini..:)
   Minggu yang lepas merupakan minggu yang agak stress bagi aku tapi dalam masa yang sama aku rasa agak lucu juga,,semuanya kerana novel yang aku order dah sampai kerumah.. Mulanya pesanan novel yang aku buat pada siti yang sampai dulu,,tiga kotak kecil pos ekpress yang memuatkan 8 buah novel sampai kerumah aku dihantar oleh posmen dengan van pos ekpress,,aku pun buka dan tandatangan atas buku sebagai tanda pemilikan yang sah2 memang aku punya,,masa ni mak tak tau lagi novel aku dah sampai. 
   Kemudian esoknya,, posmen yang sama dan van yang sama juga anta lagi novel aku yang diorder daripada kak ainun sulaiman  sebanyak 15 buah kalau tak silap aku,,memang sah2 la kotak besar,,kali ini aku tak ambik sendiri adik aku yang ambik si zarul asraf tu..mak aku tanya sapa punyer barang,,adik aku jawab la,,"aii mak,,sape ker punyer lagi,,hehe!!",,hanya dengan ayat itu maka fahamlah dek mak aku yang bungkusan tu aku punya,,,dalam masa tak sampai sesaat ,,peluru pertanyaan terus ditembak kepadaku,,macam2 jugak la yang mak tanya dan yang paling tak tahan soalan mak berapa ratus habis??,,ngeee!!!
   Aku cuma mampu tersengih,sebab kalau aku jawab kompom boleh kena heart attack mak aku tu,,hehe!!Bila tak dapat jawapan dari aku,,yang menjadi mangsa pertanyaan adalah ika,,tapi ika sendiri pun tak tau,,malangnya rahsia harga tu tetap pecah bila kakngah bagi tau kat mak harga semua novel aku tu,,memang tak boleh simpan rahsia betul adik aku sorang tu,,huhu!!Apa lagi terpaksa la aku menadah telinga aku yang kecik menawan ni mendengar leteran mak yang bagai lahar panas  yang baru nak kuar dari gunung berapi jer gayanya,,hehehe!!
   Hampir setiap hari aku dengar mak berleter pasal novel tu,,sebab ada novel tak jadi kerja la ,,itu la ,, ini la,,tapi apa yang aku boleh buat cuma sengih macam kupang yang cukup masak dan layan jer sampai laa mak reda dari leterannya,,kalau aku menjawab kang tak pasal2 pulak kena cop anak derhaka,,huhu!!Aduhai emakku sayangg!! (^_^),,,
   Selang dua hari kemudian, aku menerima panggilan daripada GB aku ,, kata aku kena kursus minggu depannya tu,, ari selasa dan rabu..sebenarnya bukan kursus pun tapi lebih kepada taklimat jer yang aku tengok.Hari selasa aku kena pegi PPD Perak Tengah untuk taklimat pibg..almaklumlaaa setiausaha PIBG yang tetap dan berpencen kann,, so aku adalah orang yang paling sesuai untuk pergi sebab aku yang pegang fail pengurusan,,
   GB kata kena gi pukul 8 pagi,,bila aku tengok dalam surat ada dua sesi,,dan sekolah aku termasuk dalam sesi petang,,tapi yang lawaknya aku pergi sesi pagi,,dah GB aku kata kena pergi pagi ,,aku pun pergi laa,,kang kalau tak pergi pagi kang aku takut kalau ada aper2 maklumat tak sampai kat aku pada waktu petang,,maklum ler time petang kan ngantuk tahap gaban,,jadi belum tentu semua maklumat boleh masuk dlm kepala otak aku..
   Sampai jer kat PPD aku cakap kat Tuan Syed ( pegawai yg incas ) aku ni sebenornya sesi petang,,apalagi pakat kena gelak la aku,, sapa soh datang time pagi kalau dah kena sesi petang,,tapi camner pun tuan Syed kata takper laa,,nak patah balik jauh,,jadi join jer sekali..Rupa2nya deme nak chek fail jer ,,nak pastikan apa yang ada ngan yang takde jer,,laaa punyer la aku takut tahap babun sampai sejuk2 tangan aku,,alih2 tak sampai sepuluh menit pun deme cek fail aku,,pastu tuan syed kata boleh balik dan tak yah datang waktu petang..aku pun apa lgi cabut ler,,mujur datang pagi,,tak yah pergi petang,,hehehe!!
   Then esoknya ,, hari rabu aku kena pergi ke KPM sri iskandar,,kursus satu sukan satu murid ,, dek kerana aku dan aya yang menjadi penyelaras koku untuk bola jaring maka kami la yang disuruh pergi..pengalaman baru untuk aku yang tak tau apa2..boleh laa,,:)
   Masa tengah kursus tu la aku dapat atau yang kakngah dah selamat melahirkan anak keduanya yang tersangat la comelnya,,seorang puteri yang dinamakan Nur zahirah alwani binti muhammad hamsani..panjangkan namanya,,hehe!!Tapi yang tak bestnya aku terlepas nak tunggu adik aku kat wad bersalin sebab ada kursus,,masa zafran lahir dulu pun sama gak,,adeii memang takde rezeki betul laa!! 
   Apa pun aku bersyukur adik aku selamat melahirkan. Dalam minggu tu jugak ada sesuatu yang menjentik perasaan aku. Perasaan yang dibuai indah umpama dalam alam fantasi...:)
   Hari pertama yang aku balik ke pasir salak tu ,,aku ada pos dalam fb aku  (pakai enset ni pasal broadband kena blok takleh pakai la pulak),,aku tulis camni " waaaa,,,3 hari tak boleh fb" ( lebih kurang cantu la ayatnyer) ,,si dia komen kat situ dengan gambar muka masam ,, aku tanya "kenapa nih,,ada yang tak kena ker?cer citer",,dan dia jawab " dah awak xde 3hari",,statemen itu la yang buat aku tersenyum sorang2 sepanjang malam,,tau sebab apa aku senyum macam orang tak betul tu,,sebabbbb,,selama ni mana penah dia panggil aku "awak",,hanya panggilan cik mas jer yang sentiasa menghiasi fb kami.. tapi malam tu dia panggil aku macam tu membuatkan semangat aku terbang melayang2 entah kemana,,hehe!!
  Kemudian aku balik ke ipoh,,ada satu lagi post kat fb yang membuatkan hati aku bagai diwarnakan dengan lukisan yang berwarna warni,,lukisan yang sangat indah untuk ditatap,,lepas aku komen kat post dia,, dia tulis camni,, "hiburan tak kering gusi malam2 ni,,sayang oii",,erk!!!terenti sekejap nafas aku!!"SAYANG OII"?????tak penah dibuat dia akan tulis camtu kat post yang terang2 orang akan baca,,tapi itu la realitinya,,dan realiti itulah yang membuatkan hati aku penuh dengan bunga2 yang berkembang mekar..
   Satu lagi post yang buat aku jadi mcam tak betul sangat ni ialah ayat nih "penuhkanlah sentiasa dengan kata2 indah",,apa yang boleh korang bayangkan??,,Memang,,memang semua statement tu  membuatkan hati aku terbuai2 indah dan putik2 kasih mula berkembang ,, tetapi dalam masa yang sama aku sedikit goyah,, goyah kerana tak tau sejauh mana ia akan berkembang ,,:)
  Dan dalam masa yang sama ,, seorang kenalan fb aku bertanya kat wall post aku ,,adakah aku sedang dilanda cinta..aku tanya balik apa yang buat akak pikir camtu ( ayat yang sama aku tanya kat kak aisyah),,then dia siap bagi prove lagi,,and all that prove has proven that i am in love,,i guess so!!cumanya aku tak la asik pegang tepon sebab kebanyakannya kami berkomunikasi hanya dengan laptop,,and bila kakak tu cakap aku asik teringat kat dia dan rasa nak mesej sahaja..aku rasa lebih kurang la..tapi apa yang pasti,, bila melihat namanya ada dalam senarai online aku,,itu sahaja dah cukup untuk buat aku tersenyum sepanjang masa...:)
  Ok laa,,kome oii,,dah pukul 1:50 mlm,,aku pun dah ngantuk... Len kali kita citer lagi yer..
Love you so muchh my dear bloggy,,,muuaahhhhh!!!(^_*)

No comments:

Post a Comment