Monday 23 April 2012

Terkilan di hati....

Hmmm,,memang terkilan sungguh di hati apabila apa yang diharapkan tidak berlaku. Kasihan anak- anak muridku bila tidak berjaya menggondol apa - apa tempat dalam pertandingan karnival bahasa yang berlangsung pada sabtu yang lepas..Rasa terkilan itu masih terbawa - bawa hingga ke hari ini. 

Memandang wajah mereka , hatiku menjadi sayu. Memang sudah termaktub dalam tersurat ,,, bukan rezeki anak - anakku untuk mewakili daerah pada kali ini. Apapun mereka telah berusaha dengan sedaya upaya ,, itu yang telah kusaksikan.Dan mereka tetap juara dihati kecilku.. Jadi ,, konklusinya..haruslah meningkatkan usaha dan sedaya upaya menghasilkan yang terbaik untuk diri sendiri dan anak - anakku itu. 


Minggu ni aku dipilih lagi untuk bertugas sebagai guru bertugas . Kali ni namaku dibawah nama Cikgu Mutalib. Harap - harap minggu ni takde la apa-apa yang buruk berlaku. Lelah rasanya bila terkejar - kejar buat kerja nih,,

 Waktu rehat tadi kak Azizah datang ke sekolah aku menyerah salinan kertas kerja Program Menggilap Mutiara padaku..Program yang melibatkan budak pemulihan yang telah aku ikuti selama tiga tahun berturut - turut. Cuti sekolah ni kami akan berjalan ke KL..nak bawa budak - budak tu pergi menara KL dan yang paling best kilang coklat,,,sebenarnya aku yang teroverexcited sebab dengor nak pergi kilang coklat tu,,hehehe!!


Setakat ni je la dulu yer,,nak balik dah pun,,lain kali mas update lagi....(^_^)

No comments:

Post a Comment