Wednesday 5 October 2011

My Real Life,,,:)

Dilahirkan di Felda Lasah , Sungai Siput Perak membuatkan aku menjadi anak jati Perak.Emakku memang anak jati Kuala Kangsar manakala abah pulak orang Sungai Siput,,well not really orang Sungai Siput.Sebab arwah atuk dan opah berasal dari area Telok Kepayang dan Pasir Gajah dan abah dilahirkan dan dibesarkan disana,,cuma bila atuk masuk ke Felda Lasah dan menjadi peneroka barulah abah dibawa ke sana,,itupun kalau tak silap abah tetap menyambung pelajarannya di Pasir Gajah. Jadi kalau kome nak tanya aku ni asal orang mana,,aku pun tak tahu nak cakap macam mana,,nak menyenangkan aku bercerita,,aku just cakap aku orang Ipoh,,senang kan??sebab Ipoh dok kat tengah - tengah antara Sungai Siput dan Kampung Gajah,,jadi takde la sakit kepala aku nak menjawab,,hehehe!! 

Dipendekkan cerita,,aku menjalani zaman remaja dan alam persekolahan menengah di Kuala Kangsar. Jadi memang dah hafal laa setiap ceruk kawasan kat Kuala Kangsar tu ( ye la sangat !!).Duduk diasrama membuatkan aku menjadi budak yang tahu mengawal diri sendiri dan tahu membawa diri. Kadang - kadang rasa macam terlalu berdikari pun yer.Cuma abah jer yang banyak bertanya itu ini kepada aku,,dah memang sah - sah abah dan emak ambik berat pasal aku sebab aku anak yang sulung dan berada jauh daripada family dan sebab deme sayang kat aku,,hehehe!!!. Lastnyer bila tamat jer sekolah menengah abah bawa aku balik ke Ipoh dan kebetulan masa itu family aku memang dah berpindah ke Ipoh selepas abah bersara awal dari jawatannya sebagai Penyelia Felda di Felda Sungai Tengi , Selangor.

to be continued,,:)

No comments:

Post a Comment