Thursday 13 October 2011

Story Of The Day,,

  Hari ini adalah seperti hari yang sebelumnya,,mengadap anak - anak disekolah.Dalam masa yang sama,,kepala aku terasa macam berpusing - pusing,,bau rokok dari kawan sekerja yang tak pernah faham bahasa,, dah banyak kali cakap jangan merokok dalam bilik guru tetap tak diendahkan membuatkan tekak aku semakin loya dan kepala aku makin sakit.
   Aduhaii,,kenapa laa susah sangat nak faham??Pelik aku,,nak kata tak sekolah dah jadi cikgu . Hmmm,, lantaklah kome,,malas dah teman nak bercakap buat buang air liur teman jer. Sudahnya teman balik sakit hati.
   Memang hari ni , aku tak bersemangat langsung dok kat sekolah,,dalam kepala otak aku ni rasa macam banyak beno wayar yang berselirat,berbelit - belit macam tak boleh dirungkaikan semula.Tapi yang menjadi masalahnya,,aku sendiri pun tak tau apa yang aku pikirkan.Hehehe,,macam orang tak betul pulak bila bercakap!.
   Hari ini juga , dalam bilik guru,ada macam - macam juadah yang disediakan oleh guru - guru lain.Ada pulut kuning,rendang ayam,nasi putih dan lauk - pauk yang menyelerakan. Tapi selera aku tetap mati , makan pun sekadar nak tutup rasa lapar supaya tak kena gastrik lagi.Mana nak makan sedapnya,,hidung dah ala- ala selsema,,asyik bersin tak berenti,,kepala berdenyut - denyut,,mata pun macam ada pasir kat dalamnya.
   Aaaargghhh!!!janganlah aku kena demam , dah lama tak demam nih,,sekali kena memang tak bangkit la jawabnya aku nihh...Rasa macam dah tak sabar nak cuti sekolah . Cepat laa habis tahun nihh.Nak mula cari kelas piano dan nak siapkan sampai habis novel yang aku dah mula tulis sejak pertengahan Ogos yang lalu.
  Apapun , yang penting aku happy,,nak pikir apa - apa pun bukan boleh selesai dalam sekelip mata,,,betul tak?? Sooo,,,hidup mesti enjoyyy!!!:) 

No comments:

Post a Comment