Monday 31 October 2011

Story Of The Day ( 6 )

  Hari jumaat yang lepas aku balik ke Ipoh.Rasanya dah hampir sebulan aku tak balik Ipoh sebab terlibat dengan macam- macam program kat sekolah. Lepas ambik Haziq di KPM,terus balik straight ke Ipoh dalam keadaan hujan lebat,, petir,guruh semua ada. Dah la kenderaan banyak,,hujan pulak,,huhhh,,memang dugaan betul.Terpaksa la bawa setakat 40 km/j sahaja.Apa pun sampai juga kami kat rumah.Mak tak tau, kalau mak tau aku balik dalam keadaan yang macam tu,,kompom lepas ni mak tak bagi balik petang lagi.Mau naik bp mak aku tu sebab risau. 
  Macam - macam benda jadi dlm minggu lepas. Ada yang buat aku ketawa,ada yang buat aku menangis dan ada yang buat rasa nak menjerit.Hmm,,pagi sabtu yang aman damai tu agak tensen gak la bagi aku,,sebab elok jer lepas abah balik dari berniaga,,kami duduk bersantai adik beradik dengan mak ngan abah,,maka secara tidak langsung terbukalah topik kegemaran mak ngan abah aku,,apa lagi pasal kawin ler!!
  Aduhai bondaa,,bukannya anakmu ini tak nak kawin,, masalah yang terbentang di depan mataku yang membuatkan aku sukar untuk menoktahkan status bujang aku.Mak siap cakap lagi ,,buat duit banyak kalau dok sorang - sorang takde teman untuk berkongsi tak guna juga .Masalahnya , banyak sangat ke duit aku??hehehe!!.Mak siap cakap lagi,daripada habis duit beli novel tu kan elok kalau digunakan untuk pergi keluar dengan pakwe ker??Hahaha,,aku rasa nak guling- guling atas karpet bila mak cakap macam tu,,sejak bila pulak mak aku jadi open minded camtu..Sorang adik aku kata ,,sejak mak kempunan nak menantu sulung ,, huhh!! sengal betul jawapan adik aku.
  Abah pula lebih banyak ketawa dan bersetuju jer ngan mak,,apa la abah nihh,,tak boleh backing aku sikit pun,cehh!! Last - last aku cakap kat mak,,mak carikan la,,kakyong memang tak pandai cari.Setiap kali jumpa sesiapa,,yang ada cuma lah dianggap sebagai kawan ,, takde feel langsung.Cuma baru tahun ni,, bila berjauhan dari "seseorang" yang pernah ku anggap kawan,, rasa macam kehilangan yang teramat sangat,yang membuatkan hati aku berdenyut laju.Hmm,,rasa macam segenap ruang hati aku dah dipenuhi dengan nama "dia". Tapi entahlah ,, kami ibarat main tarik tali.Kalau aku cakap pasal "dia" kat mak,,hishh tak dapat aku nak bayangkan macam mana reaksi mak.So lebih baik diam dulu.Kalau ada jodoh tak kemana.
  Aku sms dengan Nurul.Nurul tanya "ko sayang kat dia tak?" , aku jawab "rasa sayang tu dah ada nurul,dah berputik pun,,cuma nak tunggu berbunga jer,,kalau baja pun tak cukup,,mungkin takkan berbunga..silap haribulan habis semua gugur"..boleh pulak kawan aku sorang ni balas "aishh..puitisnya bahasa..macam baca novel pulak!". hahaha!!rasa nak pecah perut aku gelak bila baca ayat dia.Spontan aku teringat masa aku cakap kat Nurul aku tengah baca novel "Sayang seorang Qaiser",,aku cakap kat nurul ,,bila la aku nak jumpa lelaki lindungan kaabah mcm dlm cerita novel nihh,,memang romantik giler si Qaiser dalam cerita tu..si Nurul ni boleh pulak kata "itu aku tak tau,,yang aku tau kawan aku sorang ni ciri - ciri gadis lindungan novel memang dah ada,,".Bertuah betul kawan aku sorang tu.Aku digelarnya 'gadis lindungan novel' ,, hihihi!!
  Apa pun yang aku pasti mungkin ada hikmahnya aku belum bertemu jodoh dan tak dapat sambung belajar lagi.Mungkin Allah suruh aku selesaikan apa yang belum selesai..entahlah,,aku penat nak menghuraikan yang tersirat sebab yang tersurat pun tak habis terungkai lagi.So,,itu jer la untuk hari ni,,,next time aku tulis lagi yer,,,lots of love from me,,muahhhh!!!
 

 

3 comments:

  1. salam...

    kak yong, jodoh tu akn dtg dengan sendiri, mmg susah kalu soklan tu diutarakn..xde jwpannya kan. namun jodoh tu mmg x disangka2...akan datang dengan sendirinya...percayalah, JODOH ITU MILIK ALLAH :)

    http://azmilah.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. saba jela yong...tpkan kalo cpt lg bgs....kami pon xsaba nk dpt abg long ni....pnggilan abg ngah dah dpt...pggiln kak yang pon dah dpt...kami teringin gak nak pggil nme abg long ni....hihihhi....lots of love from ur sister....=)

    ReplyDelete
  3. Insyaallah akan ada,,:)

    Eyka,,tunggu je la kalau ada,,hehehe!!

    ReplyDelete