Saturday 15 October 2011

Story Of The Day ( 2 ),,

  It's been a long day today,,hanya pada waktu ini sahaja yang aku dapat gunakan untuk update blog aku..Apa yang berlaku hari nih,,mengurangkan rasa sakit kepala yang mencengkam. Menyibukkan diri untuk menolong cikgu sekolah aku handle aktiviti masak - memasak dengan murid tahun 6 membuatkan aku leka dari mengingati sakit kepala yang aku alami.
  Seronok pula bila aku kenangkan betapa huru haranya bilik kemahiran hidup bila budak - budak tu over excited nak buat murtabak maggi.Masing - masing nak tunjuk handal memasak,,nak ketawa pun ada,,some of the student dok cincang daging nak bagi hancur sampai berkerut - kerut muka.Yang paling tak tahan bila depa dok ketuk daging tu ngan senduk kayu,,konon nak bagi daging tu jangan liat,,hahaha!!!
  Last - last aku ngan kak fizah jugak yang tolong depa goreng murtabak tu sampai habis.Mana taknya,,baru terpercik minyak sikit jeritnya  satu kampung boleh dengar,,hehehe!!.Tapi satu jer yang aku puji budak tahun 6 tahun nihh,,,depa cuci balik bilik kemahiran hidup tu sampai bersih dan basuh semua peralatan tanpa perlu aku terjerit pekik suruh buat ,,tak macam tahun lepas.
  Bila balik rumah,,aku rasa macam over exhausted dan tertidur. Nasib baik tak terlepas waktu zohor. Petang nak pergi ke bota ,, nak ke rumah nurul. Dah janji dengan dia nak lepak sama - sama weekand nih. Aku tak balik Ipoh minggu nih sebab fulus tengah kering. Lagipun family aku semua pergi KL nak tengok bapa saudara aku yang eksiden.
  So,,here i am,,kat bota,,nurul dah tido,,aku pulak??hmm,,mata belum ngantuk lagi,,jadi update blog dan jenguk fb. Masa tengah jenguk fb tu,,ada laa kawan lama aku chating ngan aku,,lama gak kami tak chating since dia pindah negeri asal dia,,dah jarang kami berhubung.Kesian pulak aku dengar ceritanya,,ibunya sakit,,moga - moga cepat sembuh,,InsyaAllah!!
  Ini jer lah yang dapat aku coretkan hari nihh,,inilah hidup aku ,,rutin harian yang tak banyak perubahannya . Kalau ada yang berubah pun bukanlah perubahan yang drastik . Oklah bloggy,,aku pun dah terkuap - kuap nihh,, nak masuk tido dulu ekk,,selamat malam !!muahhhh!!:))

No comments:

Post a Comment