Tuesday 1 November 2011

Story Of The Day ( 7 )

  Hari ni ada Program Ikatan Silaturrahim (ini PK2 aku yang bagi nama ni) antara Sk Seri Cempaka dan Sk Tok Pelita.Budak - budak Sk Seri Cempaka dan cikgu - cikgu pengiringnya datang ke sekolah aku dengan berbasikal straight dari Changkat Lada ke Pasir Salak.Awal - awal pagi lagi budak - budak aku dah siap beratur dari depan pagar sekolah sampai ke astaka tempat perhimpunan untuk sambut depa nihh.. Sekali tengok dah macam nak sambut YB datang la pulak...hehehe!!
  Elok sahaja depa sampai ,,kami terus ke padang sekolah untuk memulakan perlawanan persahabatan antara sekolah kami. Hmm,,game peveret kami la,,bola sepak dan bola jaring.Sebelum lawan aku dah siap cakap kat budak - budak tahun 6 ,,aku kata " kita ni tuan rumah ,,malu laa kalau kalah kat depa,,so pandai - pandai la yer cari peluang untuk menang..".Yang budak - budak perempuan tahun 6 tu dok tersengih - sengih kat aku siap cakap "dont worry cekgu,,chayok,,chayokkk!!". Kekeke,,sengal betul bebudak nih..
  Tapi aku tak sangka la pulak bebudak aku ni terover terrer la pulak main.Abih dibenamnya bebudak seri cempaka tu sampai 5-0,,huhhh!!memang tak kasi can langsung kat depa.Yang aku pelik tu,,masa lawan betul-betul pertandingan bola jaring awal tahun hari tu takde la pulak main elok - elok siap kalah segala bagai..tiba yang hari ni punya perlawanan persahabatan , terrernya sampai 5-0 depa dok bantai.Aku ngan Aya ( coach bola jaring sekolah aku) rasa nak nangis + geram + rasa nak bebel je nengok deme,,hmmm,,sabar je laaa!!
  Yang bebudak lelaki pun sama jugak.Hmm,,kami pakat tak terkata apa,,rasa nak tergelak pun ada . Abih jer friendly match depa pun balik ,,tapi kalau tak silap sebelum balik depa singgah dulu kat muzium rasanya.Memang seronok gak sekali sekala ada budak lain datang sekolah ni..Program ni memang ada setiap tahun . Tapi khas untuk budak - budak tahun 6 sahaja lepas abih UPSR.Kalau tahun sebelum ni Kak Azizah yang incharge untuk seri cempaka,,tahun ni orang lain pulak..sebab kak Zah dah pindah sekolah..Rasa rindu la pulak kat kakak aku yang sorang tu..
  Anyway,,apa pun semoga silaturahim antara dua buah sekolah ini sentiasa berkekalan baik antara satu sama lain.Ok lahh,,nak balik dah,,dah pukul 2 petang plus dah tinggal aku sorang jer kat bilik guru ni..baik aku balik ..seram la pulak tinggal sengsorang nih..esok-esok kita jumpa lagi yer bloggy ku sayang,,,lots of love,,,muahhhhh!!!! ^_^,,:)  
   

No comments:

Post a Comment