Wednesday 23 November 2011

Story Of The Day ( 13 )

  Allahhh!!! tak tau aku nak gambarkan betapa terkilannyer aku bila hari ini aku dapati fb "dia" dah tak wujud lagi.Tak tau lah sama ada dia removekan aku atau apa,tapi memang jelas aku bukan lagi berada dalam friendlist dia. Tapi bila aku tengok pada mutual friend aku namanya tetap takde . 
  Adakah itu bermakna fbnya telah ditutup . Nampaknya memang benar telahan aku selama ini ,, yang dia bukan ditakdirkan untuk aku . 
  Pedih ? tuhan je yang tau betapa tergurisnya hati aku ,, pada saat bunga kasih sedang memutik , dahannya dicantas terus tanpa sebarang alasan . Benarlah seperti apa yang dibaca , kalau dia bukan milikku , sekuat manapun aku berusaha , dia tetap bukan milikku . 
  Kalau selama ini sangkaku kami sedang main tarik tali ,, ternyata tali yang ditarik telah pun putus sebelum sempat aku melepaskannya. Biarlah , aku redha dengan ketentuannya , buat masa ini biarlah aku berpegang pada sesuatu ketentuanNya , ada sebab mengapa semua ini berlaku. 
  Pada kawan2 yang mengharap , ku pohon maaf . Sungguh aku tak terdaya melawan takdirNya . Nyata dia bukanlah syurga yang ditakdirkan untukku . Tapi paling aku terkilan , hubungan persahabatan yang kami bina selama ini terputus tanpa kata perpisahan . Itu yang paling aku ralat sekali.  
  Rasanya bagai tak terluah segalanya disini. Tiada kata yang dapat kususun untuk dijadikan sebuah penceritaan kepada sesiapa pun hatta diriku sendiri . Pedih , ngilu , terkilan , ralat semuanya bercampur baur dan membuatkan hati aku bergelodak umpama lautan yang dilanda tsunami . 
  Mungkin satu ketika nanti hati aku akan dibaluti dengan kasih seseorang yang dihantar olehNya untuk mencintai aku sepertimana aku juga mencintainya.Biarlah masa menentukan segalanya.Andai itu takdirNya,,maka aku pasrah,,,,,,,,,,

2 comments: