Sunday 6 November 2011

Story Of The Day ( 9 )

  Selamat Hari Raya AidilAdha untuk semua,,:)

  Raya haji tahun ni,,adalah raya yang kurang best sebab semua mak sedara dan bapa sedara aku tak balik..adik - adik aku sendiri pun tak balik yang dua orang tu..Yang mak - mak sedara aku ramai pulak yang masuk hospital,, adoaii!! .Tahun ni pecah rekod dalam satu masa mak sedara,,pak sedara aku yang masuk hospital. Bermula dengan pakndak yang eksiden patah tangan,,kemudian angah yang muntah darah dan makjang yang aku tak tahu sebab apa masuk sepital tu,,
  Hari ni aku dengan mak bertungkus lumus kat dapur,,memasak ler apa lagi,,aktiviti yang aku paling gemar dalam hidup,,aku cukup puas hati kalau dapat memasak. Tak bermakna yang aku ni pandai masak tapi kalau setakat masak untuk makan tu boleh la lagi ,, hehehe!!
  Menu yang kami buat hari ni ,,rendang ayam,,nasi impit,,kuah kacang,,agar - agar laici,,dan acar daging yang menjadi kegemaran kami sekeluarga bila tiba hari raya. Bila melihatkan menu tu,,aku teringat pada adik aku yang nombor empat ,, Ika,,dia ni tengah belajar kat KPM Beranang,,dia tak dapat balik sebab cutinya hanya sehari dan pada hari selasa nnt ada final exam. Kesian adik aku tu,,dah la jauh dari family,,dok sorang pulak kat sana time - time raya nih,,mau tak sedih??
  Aku teringatkan perbualan aku dengan dia kat pesbook tadi,,aku faham apa rasanya bila jauh dari family disebabkan tengah belajar,,rindukan masakan mak terutama sekali,,sempat juga aku mengusik dia,,aku katakan mak yang masak semua menu tu,,memang sedap giler,,katanya anta sikit kat dia,,kemudian aku balas,,boleh ajer,,nnt kakyong post gambar makanan tu tau,,hahaha,,jahatkan aku ni,,org tengah bersedih aku boleh pulak main-main. Alaaa,,saja mengusik nak menceriakan keadaan dan saja nak kasi jeles!!hehehe!!!
  Raya haji kali ni,,kami sambut cara bersederhana saja,,yalah tengah bulan tu wehh,,mana ada fulus nak raya beria - ria..lagipun gaji kan lambat lagi,,sendri mau ingat laa,,
  Hmm,,apapun kat sini aku nak ucapkan selamat hari raya untuk semua,,moga- moga dengan kehadiran raya haji ini dapat membersihkan hati kita dalam melakukan sebarang pengorbanan. Lots of love,,,muahhhh!!!
 

No comments:

Post a Comment