Friday 18 November 2011

Story Of The Day ( 12 )

  Rasanya macam dah lama sangat aku tak update blog aku nih.Kesibukan kat sekolah pada penghujung persekolahan membuatkan sedikit terlupa untuk menulis didiari kesayangan aku ni.Rasa-rasanya last aku tulis kat sini masa selepas raya haji kot.Anyway,,terlalu banyak nak kuluahkan hingga aku sendiri tak mampu nak menyusun kata untuk bercerita.Selepas cuti raya haji,kami kembali ke sekolah dan membuat persiapan untuk hari anugerah tahun 6 dan konvokesyen prasekolah.Kali ini aku diberi mandat untuk menyediakan persembahan murid tahun 6 dan prasekolah.Jadi sepanjang minggu itu aku ni dah dikira pengganti tarzan yang bertauliah la rasanya,,hehehe!!Mana taknya , dah setiap hari aku dok asyik terjerit kat deme bila deme tak dengar arahan dari aku.Penat?mau tak penat,,rasa macam nak pengsan bila balik kerumah setiap hari.Semua tenaga dan kudrat aku dah kena perah sampai habis kat sekolah.Nak merungut? takde maknanya,sebab aku sendiri suka apa yang aku buat.kalau gb aku tak suruh pun aku sendiri akan volunteer nak join sekali latih bebudak tu,suka atau tidak aku memang terlibat dalam apa cara sekalipun.
  Dalam kesibukan aku disekolah , aku sempat lagi meluangkan masa untuk diri aku sendiri.Ditawarkan untuk tengok teater badai semalam oleh seorang kenalan rapat aku.Memang pucuk dicita ulam mendatang buat aku. Sebelum ni banyak teater yang dipentaskan tak dapat aku tengok.So bila dah dapat offer camni mana boleh lepaskan peluang.Tambahan pulak pelakon yang aku suka tengok yang berlakon dalam teater tu.Memang mantap persembahan deme nih.Masa tengok erra fazira dengan aaron aziz keluar,,i was liked,,OMG!!!she's like barbie doll and he is so handsome...:).nak - nak pulak aku duduk di barisan keenam dari pentas membuatkan aku nampak deme-deme ni dengan terang,jelas dan nyata.Lantakla orang nak kata aku ngada2 ke , jakun ke, apa ker,,ada aku kesah? yang penting aku merasa tengok depa live lagi kat depan mata aku..kau ada? takde kan??.
  Apapun jutaan terima kasih untuk kak yah kerana sudi sponsor aku ke istana budaya..len kali belanja lagi ekk!!(hehe,,tak malu betul aku nihh!). Isnin esoknya tu,back to school la balik,,dan kembali semula kepada rutin harian aku melatih budak. balik kerumah tengahari tu aku dah rasa seram sejuk semacam..sah2 le demam..aku sekali kena demam memang tak bangkit la,,sebab akan melibatkan urat saraf aku. rasa macam kena gelek ngan steamroll je dah rasanya.macam badan aku ni kena lipat2 jer.pegi sekolah hari selasa tu,,aku gagahkan juga demi anak2 murid aku yang tersayang.sebab deme ni ada rehearsal penuh ari tu.Rabu kan dah nak hari anugerahnya.Dalam sakit2 tu aku nak juga yang terbaik untuk deme.Cikgu yang lain dah berbuih mulut nyuruh aku pergi klinik..aku buat bodo jer,,hehehe,,bukan apa, dalam banyak - banyak makanan dalam dunia ni,,ubat la yang paling aku tak gemor. Maj siap tanya lagi kat aku camner boleh demam,,aku cakap sebab makan durian,,alahh,,bukan banyak pun , ada besar ibu jari aku jer,,durian beku pulak tu..hehehe,,sebenarnya sendiri yang cari penyakit.Maj kata tu la gatai lagi makan , tu mesti makan ngan perut kosong la tu..aku kata memang pun,,ko ni tau jer kan maj,,sebab tu aku sayang kat ko ngan nurul,,,hehehe!!Apapun semua dah settle.Majlis berjalan lancar dan aku bangga ngan budak2 yang aku latih kerana mampu melakukan yang terbaik semasa hari Anugerah tu.
  Hari Khamis adalah hari yang paling mendebarkan kerana keputusan UPSR keluar. Sedih , gembira dan macam2 rasa bercampur gaul dalam hati aku.Gembira kerana sekolah aku dapat 5A seramai 5 orang pelajar even tak mencapai target.Sedih kerana aku melihat betapa kecewanya muka Alia Ajirah kerana mendapat 3A2B sedangkan dia adalah antara pelajar harapan sekolah.Aku tau Alia ni budak yang macam mana.seorang yang rajin , bijak , hormat pada cikgu dan tak pernah sekalipun menganggap bahawa kesusahan keluarganya sebagai penghalang untuk dia berjaya.Bertambah luluh hatiku , bila dia memohon maaf dari cikgu2 kerana gagal mendapatkan yang terbaik dlm UPSR.Begitu juga dengan anak angkat aku sendiri,,Akmah,,biarpun tak berjaya,tapi aku tetap bangga sebab dia dapat matematik c..sedangkan dia adalah budak pemulihan.Pada aku itu adalah satu tahap yang boleh dibanggakan untuk seorang pelajar pemulihan yang sebelum ini tak tau membaca dan mengira.Aku peluk dua2nya yang sedang menangis,,apa yang mampu aku kata,,ada sebab kenapa Allah bagi banyak tu ajer pada Alia dan Akmah. Bukan sebab Alia ngan Akma tak pandai ataupun tak usaha, tapi ada sebab lain yang kita tak tahu yang tersirat di sebalik keputusan yang korang dapat. Jadikan itu sebagai pendorong untuk berjaya dan bukan sebagai penghalang untuk meningkatkan lagi usaha.Cikgu dulu pun dapat 3A ajer,,boleh jer berjaya..dah jadi cikgu kome pun..last2 boleh pulak deme tersengih bila dengar aku cakap mcm tu,,aisehh!!Apapun ,, cikgu doakan kome berjaya dunia dan akhirat..
  So ,, ari ni hari terakhir sekolah..semua dah balik aku sorang jer yang masih tinggal untuk tulis blog aku ni.Nak meluahkan segala yang tersimpan. Banyak lagi yang nak ditulis..tapi nanti2 lah..sebab petang ni pukul dua  aku terlibat dengan acara pemberian duit 100 hengget kat ibu bapa di Changkat Lada. Jadi rasanya tak sempat untuk menaip panjang lebar lagi.Next time aku sambung lagi..tak petang nih,,esok lusa la yer,,hehehe!!Lots of love my dear bloggyyy,,,muaaahhhh!!! :) ^_^


 

No comments:

Post a Comment