Thursday 3 November 2011

Story Of The Day ( 8 )

  Ya Allah tabahkanlah hatiku dalam menghadapi dugaan daripadaMu,,sesungguhnya hanya engkau yang maha mengetahui.
  Sungguh aku rasa macam nak menangis hari ni..Tak tahu macam mana aku nak ungkapkan rasa rawan di hati,, Dalam aku menyibukkan diri,ingatan itu masih tetap tidak luput dari paksi pemikiranku,,tetap berlegar di paksi yang sama.Merajukkah,,atau ingin menjauhkan diri..entah aku pun tak tau.Malam tadi sampai pukul 3 aku tak tido,hanya kerana benak aku tertumpu pada keresahan yang melanda.
  Adakah kerana aku meluahkan segala rasa yang tersurat didada bloggy membuatkannya meminggir diri dari aku?Entahlah,,aku takde jawapannya.Sungguh aku lelah dalam mencari jawapan untuk setiap persoalan yang melingkari hidup aku..Buat seketika aku ingin rehat,,jauh dari segala,,segala yang menyesakkan pemikiran.
  Hari ini di sekolah aku mula melatih budak-budak tahun 6 dan pra sekolah untuk persembahan mereka masa hari anugerah nanti,,ini satu lagi yang nak buat aku menangis . Menangis kerana terpaksa jadi mak tiri hari ini..
  Aku benar - benar tak faham dengan tahun 6 nihh..semalam masa berlatih ok jer,,hari buat perangai pulak.Langsung takde kerjasama.Dah kena marah pun buat muka nohen jer.Apah tak hal ngan deme nihh,,haaa,,kan dah kuar loghat perak dah tu,,adoaii!!
  Nasib baik budak pra ok,,cuma nak kena polish,,itu pun mujurlah ada cikgu yang sudi beri bantuan untuk latih budak - budak tu.Apa pun aku masih lagi enjoy untuk melatih budak - budak nih sebab ini adalah benda yang aku suka buat,,cuma tahun nih aku tak mampu untuk melatih budak jadi mc.Biarlah cikgu lain yang ambik alih pula. 
  Esok aku kena balik Ipoh.Dan macam biasa ambik Haziq dulu,,baru balik ipoh..cuma tak pasti nak ikut simpang pulai atau lahat.Kalau ikutkan hati yang tengah nak bertenang nih,,baik ikut simpang pulai.Tapi aku tak berapa nak familiar dengan area tu..baru berapa kali jer lalu,itupun nurul sebagai tukang guide jalan ,, hehehe !! . Ahhh,,gasaklah ikut mana pun , janji sampai kat rumah.
  Hanya di sini sahaja yang aku mampu lakarkan lukisan hati.Kalau nak tulis kat fb,,panjang sangat ,tak muat plus  nnt orang meluat pulak . Kalau kat blog ni belum tentu ada orang baca kannn??. Aku anggap inilah diari hidup aku,,diari virtual aku . So,, apa yang aku rasa nak luahkan ,, akan kuluahkan disini. Yang penting aku masih ingat untuk mengekalkan batas - batas yang perlu aku patuhi . Selagi tak menyinggung sesiapa , aku akan terus mencoretkan kisah aku ,, the journey of my life,,my love,,my all,,my everything!!
               Lots of love bloggy,,,muahhh!! :)
  

3 comments:

  1. sabar ye...itulah rencam hidup..kalo takde cabaran tak best la kan...

    ReplyDelete
  2. ni saya baca ni...nape kak mas???

    ReplyDelete
  3. Ita,,thanks!:),,setuju sangat cakap ita tu,,hidup kalau takde cabaran memang tak best,,Cabaran itulah yang mematangkan kita,,:)

    Aini,,dah ok dah,,cuma time tu jer yang serabut,,:)

    ReplyDelete